Hledaný výraz nebyl nalezen...

Obecné otázky

Před vytvořením smlouvy o akceptaci karet je vždy nutné nejdříve vyplnit nabídkový formulář na našem webu ČSOB, kde je nutné vyplnit požadované údaje o společnosti. Smlouvu o akceptaci platebních karet lze také uzavřít na pobočkách i s neklientem ČSOB. Individuální nabídku kalkuluje vždy obchodní zástupce.

Webová aplikace určená pro správu transakcí z akceptace platebních karet umožňující:

  • online přehled a kontrola karetních transakcí
  • elektronická archivace účtenek z platebního terminálu
  • elektronická archivace výpisů o transakcích uskutečněných platebními kartami
  • požadavkový nástroj pro komunikaci s bankou

Ve výpisu naleznete informace o transakcích, které byly v daném období zúčtovány.

Výpisy jsou doručovány elektronicky e-mailem nebo je možné si je zobrazit v aplikaci POS Merchant, v níž jsou rovněž i automaticky archivovány.

Pravidelná frekvence zasílání výpisů je volitelná na denní, týdenní, nebo měsíční bázi.

Výpisy je možné zasílat v těchto formátech: PDF, TXT, XML

Frekvenci a výpisy lze domluvit se svým obchodním zástupcem nebo emailem na akceptacekaret@csob.cz.

klientské zóně (POS Merchant) naleznete veškeré vygenerované výpisy, které lze stáhnout. Standardně vám výpisy chodí emailem dle předem domluveného formátu (PDF, TXT, XML) a frekvenci. Zasílání i stahování výpisů je zdarma.

Kompletní ceník pro platební brány a terminály naleznete na těchto odkazech:

https://platbakartou.csob.cz/platebni-brana/cenik/

https://platbakartou.csob.cz/platebni-terminaly/cenik/

ČSOB standardně připisuje částky z karetních transakcí za daný den (business date), terminál a v rozdělení na karetní asociaci.

Na váš účet jsou připisovány čisté částky, tedy částky po odečtení příslušného smluvního poplatku (provize).

Pokud máte zřízený účet u ČSOB, připisujeme platby na účet následující den (D+1).

V opačném případě, platby odešleme následující den (D+1), jejich připsání ale záleží na vaší bance. Nejčastěji se částka připíše o den později (D+2).

Součtování na provozovnu: znamená součet transakcí za den/provozovnu

Součtování na účet: znamená součet transakcí za den/číslo účtu obchodníka/jednotnou karetní asociaci

V případě požadavku na změnu čísla účtu zašlete e-mail na akceptaci karet ČSOB akceptacekaret@csob.cz.

Platební terminály

Nabídku veškerých aktuálně nabízených druhů terminálů si můžete zobrazit na tomto odkazu: https://platbakartou.csob.cz/platebni-terminaly/

Při zvolení standardní doby instalace je instalace provedena do 5 pracovních dnů od zpracování požadavku (v případě dohody později).

Při zrychlené instalaci typu express je instalace provedena do 3 pracovních dnů od zpracování požadavku.

V případě jakékoli pochybnosti o pravosti karty nebo jejím předkladateli, volejte HELPDESK PK ČSOB +420 495 800 116

V případě nejistoty (bez ohledu na částku transakce) můžete požádat držitele karty o předložení průkazu totožnosti pro kontrolu shody jmen uvedených na platební kartě a průkazu totožnosti. V případě, že držitel karty odmítne předložit průkaz totožnosti, je na vašem zvážení, zda budete transakci realizovat. Ve směnárnách a casinech je nutné vyžadovat průkaz totožnosti při každé transakci!

Ne, platbu nelze rozdělit na několik samostatných částek.

Po držiteli kreditní či debetní karty, která byla vydána fyzické osobě na území EU se nesmí požadovat poplatek za platbu platební kartou. V ostatních případech je obchodník oprávněn poplatek požadovat, ale pouze v maximální výši přímých nákladů.

V případě technického problému na platebním terminálu volejte příslušnou servisní organizaci dle označení terminálu, které naleznete na stvrzence. Případně se obraťte na HELPDESK PK ČSOB e-mailem akceptacekaret@csob.cz nebo telefonicky na čísle +420 495 800 116.

Platební aplikace ČSOB SoftPOS

Platební aplikace ČSOB SoftPOS je určena obchodníkům s účtem u ČSOB, kteří nepřijímají platby kartou často a nepotřebují klasický platební terminál či jsou stále v pohybu. Jste lékař, máte taxislužbu či kadeřnictví? Tento produkt může být to pravé pro vás.

Platební aplikaci můžete nainstalovat do jakéhokoli mobilního telefonu s operačním systémem Android (64-bit) verze 9.0 a vyšší, který disponuje NFC čipem podporujícím bezkontaktní platby a má přístup k internetu.

Instalace na mobilní telefon s jiným operačním systémem než Android zatím není možná, jelikož ze strany jiných výrobců operačních systémů není aplikace podporována.

Aplikace je poskytnuta zcela zdarma, platíte pouze poplatky za každou provedenou transakci.

Platební aplikace se skládá ze dvou aplikací, které je nutné na zařízení nainstalovat – ČSOB SoftPOS a ČSOB SoftPOS klíč. Obě jsou volně ke stažení na Google Play. K plné funkčnosti aplikací je nutné uzavřít smlouvu s ČSOB prostřednictvím obchodního zástupce a provést aktivaci.

Platební aplikace aktuálně podporuje platební funkce Prodej, Reversal a Návrat transakce. Detailní popis platebních funkcí naleznete v uživatelském manuálu.

Aplikace umožňuje zobrazení historie transakcí a export transakčního logu do formátu CSV a PDF. Orientaci v transakcích zlepšuje možnost přidávání referenčního čísla k transakci. Aplikace dále nabízí sdílení účtenek přes textovou zprávu, e-mail či QR kód. Detailní popis funkcí naleznete v uživatelském manuálu.

Účtenku v tuto chvíli není možné tisknout. Zákazníkovi ji můžete po dokončení transakce poslat na e-mail nebo pomocí textové zprávy, případně zobrazením QR kódu.

Aplikace ČSOB SoftPOS umožňuje přijímat pouze bezkontaktní karty Visa a Mastercard a dále platební metody Google Pay, Apple Pay, Xiaomi Pay a Garmin Pay.

Aplikace v současné době nepodporuje přijímání stravenkových karet.

Pokud máte zřízený účet u ČSOB, připisujeme platby na účet následující den (D+1). V opačném případě platby odešleme následující den (D+1), jejich připsání ale záleží na vaší bance. Nejčastěji se částka připíše o den později (D+2).

Aktivační údaje pro každý SoftPOS terminál jsou jedinečné a slouží pro aktivace pouze jedné aplikace. Pokud potřebujete aktivní aplikaci SoftPOS na více mobilních zařízení, zažádejte o vyšší počet SoftPOS terminálů prostřednictvím svého bankéře či obchodního zástupce.

Ano, aplikace standardně přebírá jazyk telefonu a podporuje tyto jazyky – čeština, slovenština, angličtina a maďarština. Pokud není váš telefon v žádném z těchto jazyků, aplikace bude automaticky v angličtině.

Platební aplikace ČSOB SoftPOS je určena jen pro použití v rámci České republiky.

V případě technického problému s platební aplikací ČSOB SoftPOS se obraťte na HELPDESK PK ČSOB telefonicky na číslo +420 495 800 116.

V případě ztráty zařízení se obraťte na HELPDESK PK ČSOB telefonicky na číslo +420 495 800 116, kde vám aplikaci dočasně zablokují. Jakmile budete mít k dispozici nové zařízení, opět kontaktujte HELPDESK PK ČSOB, kde vám zařídí zaslání nových aktivačních kódů. Poté si znovu aplikaci stáhněte a aktivujte.

V případě změny zařízení se obraťte na HELPDESK PK ČSOB telefonicky na číslo +420 495 800 116, kde vám obnoví platnost původních jednorázových přístupových údajů. Poté si znovu stáhněte a aktivujte aplikaci na novém zařízení. Jestliže nemůžete dohledat původní aktivační kódy, budou vám zaslány nové.

Platební brány

Ano, v průběhu implementace je vám k dispozici naše technická podpora na GitHubu.

Ano, příchozí platby budou připisovány na váš běžný účet vedený v EURové měně.

Na platební bráně můžete momentálně přijímat platby v Korunách (CZK), Eurech (EUR), Amerických Dolarech (USD) a Britských Librách (GBP). Seznam dalších podporovaných měn je uveden na GitHubu. Je nutné počítat s tím, že pro každou měnu je nutné mít v bance otevřený příslušný bankovní účet v dané měně.

Komunikace platební brány s klienty je zabezpečena protokolem https. Komunikace s obchodníky je podepisována pomocí elektronických certifikátů, které zabezpečují důvěryhodnost komunikace. Platební brána si tak je jista, že komunikuje s obchodníkem a současně obchodník dostává potvrzení transakcí podepsané bankou. Samotné transakce kartou online jsou zabezpečeny technologií 3D-Secure.

Karetní asociace Visa a Mastercard spojily přípravu na PSD2 s tvorbou nového standardu pro autentizaci online plateb 3D Secure 2.0. Jeho cílem je dát zákazníkům stejné bezpečí (zabezpečení jejich karet) a obchodníkům stejnou jistotu (že transakce budou proplaceny bez možnosti reklamací) a současně omezit o 95 % počet transakcí, které budou muset být ověřeny, např. aplikací ČSOB Smart klíč. Motivace je jasná – zlepšit pohodlí při platbě kartou v e-shopech a zejména zvýšit konverzi.

Transakce uskutečněné na platební bráně i na platebních terminálech najdete po přihlášení do naší klientské zóny (POS Merchant).

Přihlaste se do klientské zóny (POS Merchant), vyhledejte původní transakci a zadejte částečnou vratku. V klientské zóně (POS Merchant) jsou popsány všechny možné operace s transakcemi, zde je k dispozici v sekci „nápověda“ manuál.

Ano, podmínkou poskytování služeb akceptace karet online je vedení běžného účtu u ČSOB. V našich balíčkách služeb pro internetové obchodníky vám rádi tento účet nabídneme za zvýhodněných podmínek.

Samozřejmě. Jako obchodník nemusíte technicky nic řešit, brána se automaticky přizpůsobí zařízení klienta, ať se jedná o telefon, tablet, či počítač.

Platby českými kartami jsou ve většině případů připsány na účet obchodníka následující pracovní den po provedení platby na platební bráně.

Rozhraní platební brány je verzované a proto není nutné okamžitě přecházet na novou verzi. V dlouhodobém horizontu mohou nicméně zastaralé služby a funkce být odstavovány. V takovém případě budete včas informováni o nutnosti přejít na novější verzi rozhraní platební brány.

Ano, většina účetních programů podporuje import výpisů, na jejichž základě je možné automaticky párovat.

Jistě. U každé transakce můžete nastavit, zda se má transakce poslat do zúčtování automaticky na konci dne, nebo manuálně. V případě manuální uzávěrky jsou prostředky garantovány (blokovány) po dobu sedmi dní, během kterých je nutné platbu uzavřít buď v klientské zóně (POS Merchant), nebo pomocí API platební brány.

Ve většině případů je problémem nepovolení internetových transakcí na kartě klienta. V takovém případě se musí klient obrátit na svoji banku a nechat online platby povolit.

Samozřejmě. Výdejnu zboží je možné vybavit platebním terminálem, který vám v balíčku s akceptací karet online rádi nabídneme za zvýhodněných podmínek. Transakce online i z terminálů pak můžete jednoduše spravovat v jednom administrátorském systému.

V případě technického problému s platební bránou ČSOB se obraťte na HELPDESK PK ČSOB e-mailem platebnibrana@csob.cz nebo telefonicky na čísle +420 495 800 116.